Zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje lodówka samochodowa? Odpowiedź może Cię zaskoczyć! Lodówki samochodowe są zbudowane w całości z aluminium lub stali. Te z aluminiowym nadwoziem zaliczane są do klasy B. Natomiast izolowane wagony skrzyniowe nazywane są klasą L. Jak więc dokładnie zbudowana jest lodówka samochodowa? Cóż, wszystko zaczyna się od materiałów. Aluminium i stal są powszechnie stosowane w konstrukcji, ale można również znaleźć różne lżejsze stopy.
Lodówki samochodowe są zwykle przeznaczone do montażu w bagażniku lub podłokietniku centrum. Są małe i wygodne w transporcie i występują w różnych kolorach. Oprócz ich wielkości i konstrukcji, są one łatwe w użyciu i mogą przechowywać kilka puszek sody. Jeśli twoje dzieci dostaną pragnienie lub będą chciały się napić, utrzymanie zimnego napoju może być uciążliwe. Jednak lodówka samochodowa może zrobić różnicę między irytującym tantrum a płynną jazdą. Wielu luksusowych producentów samochodów zainstalowało lodówki w swoich samochodach, zwłaszcza Cadillac XLR i Acura RSX.
Kilka samochodów z lodówkami weszło do użytku w XIX wieku, ale nie stały się powszechne aż do początku XX wieku. W porównaniu z ich standardowymi odpowiednikami, ekspresowe wagony chłodnie są większe i zbudowane wzdłuż linii wagonów bagażowych. Oprócz mechanicznego systemu chłodzenia, wagony ekspresowe muszą być wyposażone w pneumatyczny układ hamulcowy i pneumatyczne linie komunikacyjne. Wiele jednostek ekspresowych jest malowanych w tych samych kolorach co samochody osobowe.
Kilku producentów lodówek samochodowych konkurowało ze sobą, aby wyprodukować pojazd o wszystkich cechach lodówki wielkości ciężarówki. Ostatecznie liczba samochodów-chłodni sięgnęła 183 000 sztuk. A po tym Japońskie Koleje Rządowe opracowały samochody z chłodziarkami na suchy lód. Dużą przeszkodą w tej branży był zakaz umieszczania reklam na billboardach w wagonach towarowych. W latach 50. niewielka grupa eksperymentalnych wagonów chłodniczych z aluminiowym nadwoziem weszła do służby dochodowej.
Największą przeszkodą dla przyszłości lodówek samochodowych jest wymyślenie, jak uczynić je bardziej wydajnymi. Lodówka sprężarkowa zużywa tylko 40 watów mocy i działa tylko przez jedną trzecią czasu. Drenuje też typowy akumulator samochodu benzynowego. Najlepiej wybrać pojazd z 12-woltowym portem akcesoriów, jeśli martwisz się o zużycie prądu. Lodówki kompresorowe mogą być jednak najlepszym rozwiązaniem dla samochodów, które odchodzą od sieci.
Podobne tematy